Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Datum bijgewerkt: 2/23/21

Als reactie op de impact op de infrastructuur die door het coronavirus wordt veroorzaakt, hebben we onze retourperiode van 30 dagen naar 60 dagen verlengd.

Niet de juiste maat? In plaats van het artikel terug te sturen, kun je het ook gratis omruilen voor een andere maat. Ga voor meer informatie naar onze hulppagina Ruilen.

Je kunt je online bestelling gratis binnen 60 dagen na ontvangst retourneren. Indien je bestelling in meerdere pakketten is geleverd, dan geldt per individueel pakket de 60 dagen retourperiode die ingaat op de dag van ontvangst. In je account vind je de ontvangstdatum terug.

Let op: er worden geen verzendkosten in rekening gebracht als je je bestelling retourneert met PostNL. Ook bestellingen die zijn geleverd naar een DPD afleverpunt moeten met PostNL worden geretourneerd. 


Retourneren met PostNL: Doorloop onderstaande stappen om een digitaal retourlabel online te creëren - dat is snel, makkelijk en goed voor het milieu!


Meerdere bestelling retourneren? 
Je kan items uit meerdere bestelling samen retourneren. Zorg er wel voor dat alle retourformulieren (meegestuurd in de doos) bijvoegd zijn in het pakket. Je moet ook voor alle bestellingen online een retour label aanmaken. Je gebruikt dan maar één van de labels voor de verzending. 
 

1. Ga naar reebok.nl/retour, vertel ons welk artikel je wilt retourneren en waarom. Bevestig je retourzending.2. Je creëert direct een digitale barcode, dat je is je retourlabel. Deze sturen we ook automatisch per e-mail toe3. Plaats de items in originele verpakking in de doos, voeg het retourformulier toe (het formulier wat wordt meegestuurd met je bestelling) en plak de doos dicht.4. Breng je pakket naar een afleverpunt in de buurt. Hier laat je de digitale barcode scannen vanaf je smartphone.

Vind het dichtstbijzijnde PostNL afleverpunt.

 

  • Het kan tot 15min duren voordat je postNL barcode actief is. Houd hier rekening mee indien je het label pas bij je afleverpunt creert. 
  • Het duurt ongeveer 3 tot 5 werkdagen voor het pakket in ons magazijn arriveert. We houden je op de hoogte over de status via e-mail.
  • Zodra we het pakket hebben ontvangen, betalen we je via de oorspronkelijke betaalmethode terug. Dit kan tot 14 dagen duren. De terugbetaling via een e-gift card wordt direct na verwerking per email verzonden. Exacte informatie betreft de terugbetaling per betaalwijze lees je hier


Print je het label liever zelf? Geen probleem. Je kunt een label downloaden en printen als je stap 2 hebt afgerond. En we sturen je retourlabel per e-mail.

Let op: gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kan je dus niet retourneren, behalve in het geval van productiefouten.
 

Retourbeleid
Lees ons retourbeleid voor meer informatie over de retourvoorwaarden.

Wat is het retourbeleid voor mondkapjes?
Als de verpakking van het product ongeopend is, dan is ons normale retourbeleid van toepassing.
Als de productverpakking is geopend, kan het product vanwege gezondheidsredenen niet worden geretourneerd, omgeruild of vergoed, tenzij er sprake is van een productiefout.

Artikelen die je bij een andere onlineshop hebt gekocht

Als je artikelen hebt gekocht in een andere online shop, neem dan contact met hen op gezien zij hun eigen retourbeleid hanteren. Het is niet mogelijk deze artikelen online bij reebok te retourneren.

Vond je dit artikel nuttig?

Ja / Nee

Waar is mijn bestelling?

Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, of voor het aanvragen van een ruillabel, aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

Nog steeds geen antwoord gevonden op je vraag?

VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

Ma - Vr: 8:00 uur tot 19:00 uur
Za - Zo 9:00 uur tot 17:00 uur

Als je ons in het weekend wilt bereiken, ondersteunen we je graag in het Engels.